Şi pentru că vrem ca juniorii noştri să aibă parte de cea mai bună pregătire, nu i-am trimis la orice şcoală, ci la cea mai importantă din Italia. Experţii italieni de la Guidare Pilotare le-au predat participanţilor cursuri rapide de condus sportiv şi defensiv, aprofundate cu exerciţii şi multe ture pe circuit.
Pentru început, redactorii noştri au fost instruiţi cu noţiuni ce stau la baza unui stil de condus corect şi cu informaţii despre comportamentul unei maşini în timpul frânării, al accelerării şi negocierii virajelor.
După cursul teoretic, a venit vremea probelor practice, împărţite în patru exerciţii menite să introducă în totalitate „învăţăceii” în experienţa de condus defensiv şi sportiv.
Prima probă a fost cea de slalom printre conuri, la volanul unui BMW 1M, unde controlul şi manevrarea volanului fost evaluată de instructorii italieni. S-a pus accentul în mod special pe poziţia corectă a mâinilor pe volan şi pe familiarizarea cu comportamentul maşinii în timpul transferului de mase.
A urmat apoi poate cel mai spectaculos exerciţiu – Skid Car – unde se simula pierderea bruscă de aderenţă a axei posterioare în vederea familiarizării cu contravirarea şi sincronizarea acesteia cu acceleraţia în condiţii de siguranţă. Pare uşor, însă această probă le-a dat promotoriştilor cea mai mare bătaie de cap, pentru că iniţial cei doi au avut mult de furcă încercând să controleze năbădăiosul BMW M3 pus la dispoziţie pentru exerciţiu. Să faci drift controlat şi în siguranţă este mult, mult mai greu decât pare.
A urmat apoi a treia probă, la volanul unui MINI Cabrio cu puntea spate suspendată pe un set de roţi ca de cărucior de cumpărături, artificiu care simula aderenţa maşinii pe o suprafaţă acoperită cu gheaţă. Deşi nu a fost o probă de viteză, îndemânarea, controlul şi sincronizarea „elevilor” a fost testată temeinic pe durata exerciţiului.
Partea de aprofundare s-a încheiat cu un exerciţiu pe cât de interesant pe atât de folositor în condiţiile de trafic de zi cu zi: frânarea de urgenţă, pe suprafaţă udă, combinată cu evitarea unui obstacol, la volanul unui BMW Z4. Aici, promotoriştii au învăţat cum să exploateze la maxim posibilităţile de frânare ale maşinii echipată cu sistem ABS, dar şi-au perfecţionat şi abordarea unghiului de virare, pentru ca ABS-ul să nu lucreze în exces.
Cireaşa de pe tort a urmat după pauza de prânz, şi a presupus patru sesiuni de ture pe circuitul AMCKART, sesiuni extrem de solicitante dar în care „elevii” au putut pune în aplicare ce au învăţat în prima parte a zilei.
Cum s-au descurcat băieţii, vedeţi în videoclipul de mai jos.